Klantenservice: 085 - 0602232 (maandag t/m donderdag van 9.00-17.00)

Wij verzenden op dinsdag en donderdag dus houd rekening met een iets langere levertijd!

Patronen

Veelgestelde vragen over patronen

Waar kan ik mijn gekochte patroon vinden?

Uw patroon is geprint en toegevoegd aan het pakket bij de garen. Wij adviseren om het patroon direct in te scannen of een foto te maken, zodat u een back-up heeft. Mocht u het patroon kwijtraken, dan kunt u het hier opnieuw opvragen: het-verloren-patroon.

Voor bestellingen vóór september 2022: Het patroon is te vinden in de laatste bevestigingsmail en als geprinte versie in het pakket. Daarnaast kunt u het patroon downloaden via de link in de bevestigingsmail. Controleer uw spambox als u de mail niet kunt vinden. Let op: de downloadlink is tijdelijk en kan vervallen door website-updates. Wij raden aan om het patroon direct op te slaan op uw apparaat.

Tip: Bewaar uw patronen op een USB-stick als extra back-up. Deze zijn voordelig verkrijgbaar bij winkels zoals Action.

Het downloaden van mijn patroon lukt niet. Wat kan ik doen?

Mogelijke oorzaken en oplossingen:

  • Het bestand is te groot voor uw mobiele apparaat. Probeer het op een computer of laptop.

  • U heeft Adobe Reader nodig om het patroon te openen. Dit programma is gratis te downloaden.

  • Werkt het downloaden nog steeds niet? Stuur een e-mail naar info@bijtanteroos.nl met uw bestelnummer.

Er zit geen downloadlink in mijn mail, hoe kan dat?

Niet alle patronen zijn digitale downloads. In sommige gevallen ontvangt u een geprint exemplaar in het pakket.

Mag ik mijn gekochte patroon delen?

Nee. Het patroon is eigendom van Bij Tante Roos en mag niet zonder toestemming worden gekopieerd of gedeeld. Producten die u met het patroon maakt, mag u wel delen of verkopen.

Ik ben mijn patroon kwijt. Wat nu?

Wij adviseren om patronen direct te downloaden en op te slaan. De downloadlink in de mail is tijdelijk en kan door website-updates komen te vervallen. Bent u uw patroon kwijt? U kunt het hier opnieuw opvragen: het-verloren-patroon.

Tip: Sla patronen altijd op een USB-stick op als back-up.

Kan ik een los patroon kopen dat bij een pakket hoort?

Nee, deze patronen zijn exclusief voor de pakketten. Patronen die wel los verkrijgbaar zijn, vindt u in de webshop onder ‘patronen’.

Er is geen patroon meegestuurd. Hoe kan dat?

Sommige pakketten bevatten geen fysiek patroon. De productomschrijving kan een link naar een externe website of video met het patroon bevatten.

Ik begrijp een patroon niet. Kunnen jullie helpen?

Onze patronen zijn zo duidelijk mogelijk geschreven. Probeer eerst zelf een oplossing te vinden via online bronnen zoals YouTube, Facebook of Google. Heeft u vragen over een Phildar-patroon? Neem dan contact op met Phildar of raadpleeg brei-/haakgroepen.

Heeft u nog steeds hulp nodig? Mail ons via info@bijtanteroos.nl en vermeld uw ordernummer en de naam van de koper. Zonder deze informatie kunnen wij u niet verder helpen.

Soms past een patroon niet bij u. In dat geval raden wij aan om het garen voor een ander project te gebruiken. Online zijn veel gratis patronen beschikbaar die mogelijk beter aansluiten bij uw wensen.

Ik heb het patroon al gedownload, maar het pakket is niet op voorraad of valt tegen. Wat nu?

U kunt het pakket retourneren. Wij vergoeden het aankoopbedrag minus € 4,95 voor de patroonkosten.