Klantenservice: 085 - 0602232 (maandag t/m donderdag van 9.00-17.00)

Zoeken
Sluit dit zoekvak.
Kerstvakantie!
De webshop is gesloten van 19 december  t/m 12 januari 2025.
Je kan in deze periode wel bestellen maar de bestellingen worden vanaf 13 januari verwerkt.

Producten

Hier vind je alle vragen over onze producten.

Wat gebeurt er als een product niet op voorraad is?

We proberen de webshop zo up-to-date mogelijk te houden qua voorraad, maar soms zijn artikelen tijdelijk niet op voorraad of uitverkocht. Hierdoor kan de levertijd iets oplopen.

Als producten niet meer leverbaar zijn houden we je op de hoogte en gaan we eventueel zoeken naar een geschikt alternatief.

Ik heb iets besteld, maar het product is niet meer op voorraad, wat nu?

Als het blijkt dat jouw bestelde product niet meer op voorraad is, word je daar z.s.m. van op de hoogte gebracht. In dit geval heeft de klant het recht om de bestelling zonder kosten te annuleren. Bij Tante Roos zal in dit geval voor de terugbetaling zorgdragen.

We kunnen ook kijken naar een geschikt alternatief.

Kan ik mijn handwerk in de wasmachine wassen?

Wij raden het niet aan ondanks het was etiket op de bol. Handwerk is best delicaat en het wordt er meestal niet mooier op na een wasbeurt. Hang het liever buiten te luchten en mocht het toch erg vies zijn haal het dan even door een koud/lauwwarm handwasje met een wolwasmiddel. Gebruik sowieso geen wasverzachter!

De kleur van mijn wol is anders dan op de foto in de webshop, hoe kan dat?

Foto’s geven een vertekend beeld, de kleuren zullen in het echt altijd ietsje anders zijn. Afbeeldingen zullen ook per beeldscherm anders vertonen. We werken veel met productfoto’s van onze leveranciers.

We doen ons best om de kleuren zo goed mogelijk te omschrijven en foto’s aan te vullen. Op onze Facebookpagina plaatsen we regelmatig foto’s van afgemaakte producten en wij maken video’s om de wolletjes nog beter over te laten komen.

Er zit garen in mijn ontvangen bestelling met verschillende badnummers, waarom?

We kunnen niet altijd al het garen in één badnummer leveren. We proberen het wel zoveel mogelijk en letten ook altijd op welke badnummers we in de bestellingen doen. Als je garen hebt ontvangen van verschillende badnummers, dan komt dit doordat we het garen niet volledig beschikbaar hebben in één badnummer, bovendien blijven we anders met alle restanten zitten.
We doen uiteraard alleen verschillende badnummers samen als wij vinden dat deze niet van elkaar verschillen.

Bij aankoop van losse bollen kunnen de badnummers verschillen. Wil je dit niet omdat je er 1 project van gaat maken, vermeld dit dan even in je bestelling.

Kan ik de producten ook in het echt zien voordat ik ze aanschaf?

Nee, we zijn een online winkel. We zijn niet open voor bezoek.

We gaan geen producten opsturen, om te laten testen. Als je ontevreden bent over een product kan je deze retourneren. Zie hier de regels voor het retourneren van producten: Veelgestelde vragen over Retourneren. 

Een product dat ik eerder heb gekocht, kan ik niet meer vinden in de webshop, wat nu?

Om ons assortiment afwisselend te houden veranderen de producten in de webshop. Als een product niet meer verkoopt of niet meer leverbaar is dan halen we die uit de webshop.

Het kan zijn dat we voor jouw eerder gekochte artikel een betere variant hebben gevonden.

Hoeveel bollen heb ik nodig om iets te maken?

Wij kunnen niet goed inschatten hoeveel bollen wol je nodig hebt op een bepaald product te maken. Je hebt met verschillende factoren te maken: soort wol, soort naald, strak of los werken en maat of omvang van het product.

Gewoon proberen en eventueel bijbestellen.

Wat zit er allemaal in een pakket?

Wij maken graag pakketten zodat je in één keer alles bij de hand hebt om een product te maken zoals bijvoorbeeld een sjaal. In een pakket zitten altijd de basis benodigdheden: garen en patroon. Het patroon kun je vinden in de bevestigingsmail en in jouw account. In de omschrijving van het pakket vind je alles wat wij in het pakket doen en wat je eventueel nog extra bij moet bestellen zoals bijvoorbeeld naalden.

Goed lezen, dan kom je niet voor verrassingen te staan.

Ik heb een compleet haak/breipakket gekocht maar heb te weinig of te veel bollen, wat nu?

Dat kan wel eens gebeuren. De patronen worden uitgebreid door verschillende hakers of breiers getest en daar komt dan een gemiddelde hand van werken uit. Als er een proeflapje in het patroon vermeld staat, maak die dan zodat je de juiste naalddikte en draadspanning kan bepalen. Of je precies een patroon hebt gevolgd maakt niets uit als je niet de juiste draadspanning te pakken hebt. Ben je niet zeker van jouw hand van werken of werk je wat strak, bestel dan extra garen. Zo voorkom je extra verzendkosten én het kleurbad is hetzelfde. Met extra bolletjes kan je altijd nog iets toevoegen aan je werkje of voor een ander project gebruiken. Heb je toch te weinig garen dan zit er niets anders op dan wat bolletjes bijbestellen of ga naar de dichtstbijzijnde wolwinkel om te kijken of je daar nog een bolletje kan vinden. Heb je teveel garen dan mag je dit binnen 30 dagen na aankoop retourneren. Hoe het retourneren werkt kan je hier lezen Retourneren

Waarom heten bijna alle pakketten ‘Rose’?

Wij maken zelf de pakketten en bijbehorende patronen, om het eigen te maken hebben wij alle pakketten Rose genoemd.

Mijn pakket is incompleet wat nu?

Wij zijn ook maar mensen en maken af en toe een fout. Mocht je iets missen uit je bestelling, meld dan binnen een week na ontvangt van jouw pakket wat je mist. Als je later dan dit reageert kunnen wij niets voor je betekenen.